The Bible

 

Genesi 6:17

Study

       

17 Ed ecco io farò venir sopra la terra il diluvio delle acque, per far perir di sotto al cielo ogni carne in cui è alito di vita; tutto ciò ch’è in terra morrà.


To many Protestant and Evangelical Italians, the Bibles translated by Giovanni Diodati are an important part of their history. Diodati’s first Italian Bible edition was printed in 1607, and his second in 1641. He died in 1649. Throughout the 1800s two editions of Diodati’s text were printed by the British Foreign Bible Society. This is the more recent 1894 edition, translated by Claudiana.

From Swedenborg's Works

 

Arcana Coelestia #651

Study this Passage

  
/ 10837  
  

651. Versetto 16. Farai all'arca una finestra fino all'altezza di un cubito dal tetto. Farai la porta dell'arca sulla fiancata, per accedere a tre ponti, uno inferiore, uno intermedio e uno superiore. Con la finestra fino all'altezza di un cubito dal tetto, si intende la parte intellettuale. Per la porta sulla fiancata, si intende l'udito. Per i ponti inferiore, intermedio e superiore, si intendono le cose della conoscenza, della ragione e della comprensione.

  
/ 10837  
  

Many thanks to Fondazione Swedenborg for making this translating publicly available.