Bible

 

民数記 30

Studie

   

1 モーセイスラエルの人々の部族のかしらたちに言った、「これは命じられた事である。

2 もし人がに誓願をかけ、またはその身に物断ちをしようと誓いをするならば、その言葉を破ってはならない。で言ったとおりにすべて行わなければならない。

3 またもし女がまだ若く、父のにいて、に誓願をかけ、またはその身に物断ちをしようとする時、

4 父が彼女の誓願、または彼女の身に断った物断ちのことを聞いて、彼女に何も言わないならば、彼女はすべて誓願を行い、またその身に断った物断ちをすべて守らなければならない。

5 しかし、彼女の父がそれを聞いたに、それを承認しない時は、彼女はその誓願、またはその身に断った物断ちをすべてやめることができる。父が承認しないのであるから、は彼女をゆるされるであろう。

6 またもしのある身で、みずから誓願をかけ、またはその身に物断ちをしようと、軽々しく口で言った場合、

7 がそれを聞き、それを聞いたに彼女に何も言わないならば、彼女はその誓願を行い、その身に断った物断ちを守らなければならない。

8 しかし、もしがそれを聞いたに、それを承認しないならば、はその女がかけた誓願、またはその身に物断ちをしようと、軽々しく口に言ったことをやめさせることができる。はその女をゆるされるであろう。

9 しかし、寡婦あるいは離縁された女の誓願、すべてその身に断った物断ちは、それを守らなければならない。

10 もし女がで誓願をかけ、またはその身に物断ちをしようと誓った時、

11 がそれを聞いて、彼女に何も言わず、またそれに反対しないならば、その誓願はすべて行わなければならない。またその身に断った物断ちはすべて守らなければならない。

12 しかし、もしがそれを聞いたにそれを認めないならば、彼女の誓願、または身の物断ちについて、彼女が口で言った事は、すべてやめることができる。がそれを認めなかったのだから、はその女をゆるされるであろう。

13 すべての誓願およびすべてその身を悩ます物断ちの誓約は、がそれを守らせることができ、またはがそれをやめさせることができる。

14 もしが彼女に何も言わずにを送るならば、彼は妻がした誓願、または物断ちをすべて認めたのである。彼はそれを聞いたに妻に何も言わなかったのだから、それを認めたのである。

15 しかし、もし夫がそれを聞き、あとになって、それを認めないならば、彼は妻のを負わなければならない」。

16 これらはモーセ命じられた定めであって、との間、および父とまだ若くて父のにいる娘との間に関するものである。

   

Komentář

 

Command

  
Washington Crossing the Delaware by Emanuel Leutze

To command is to give an order that something must be done, and is directed to an individual, or a group. It is an imperative, not a suggestion. Commanding can be done in two ways, or from two differing motives. It often comes in an organization, where it is used to impose an order that is necessary to do the organization's work, such as a business, or government or an army, and can be legitimate, or is used in a family by parents to maintain an orderly home. But it can also be used by a person who loves power and having gotten it in some way, loves to impose his or her will on others for selfish gratification. So one motive is love of a use, or of good, and the other is for the love of self, or possessions. The Lord, from His infinite love, has given mankind commandments because He is order itself, and knows that our happiness to eternity depends on our acceptance of His order of creation, which ultimately is the only order that exists.